Løsninger
MESt populære
Basis
SEO
5.900 KR*
SEO optimeret tekstforfatning
5 søgeordskombinationer
Intern link building
Meta tags optimering
Løbende administration og optimering
Rapportering efter aftale
SEO fejlscanning og overvågningsrapport
Google Webmaster installation
Google Analytics integration
Google Search Console integration
*Ex. moms
Basis+
SEO
10.900 KR*
SEO optimeret tekstforfatning
15 søgeordskombinationer
Teknisk hastighedsoptimering
Konverteringsoptimering
Intern link building
Meta tags optimering
Løbende administration og optimering
Rapportering efter aftale
SEO fejlscanning og overvågningsrapport
Google Webmaster installation
Google Analytics integration
Google Search Console integration
*Ex. moms
Pro
SEO
13.900 KR*
SEO optimeret tekstforfatning
25 søgeordskombinationer
Rich snippets
Teknisk hastighedsoptimering
Konverteringsoptimering
Intern link building
Meta tags optimering
Løbende administration og optimering
Rapportering efter aftale
SEO fejlscanning og overvågningsrapport
Google Webmaster installation
Google Analytics integration
Google Search Console integration
*Ex. moms
Hvorfor er SEO vigtigt for din virksomhed?
Hvad er seo?
SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization og betyder på dansk søgemaskineoptimering. SEO er en betegnelse for det arbejde, der ligger i at optimere en hjemmeside ud fra de faktorer, som søgemaskinerene kigger på, når de ranker en hjemmeside på f.eks. Google.
En hjemmesides SEO er derved afgørende for at opnå en god placering i de organiske søgeresultater i søgemaskinerne.
For at simplificere det, så er søgemaskineoptimering altså en metode, som sikrer, at du har den strategi, der giver de bedste betingelser for at opnå stor synlighed på Google via et bredt spektre af søgeord. Dette bruger dine potentielle kunder, når de søger på søgemaskiner som Google.
Hvorfor er seo vigtigt?
Hvorfor SEO er vigtigt for din virksomhed, er der flere åresager til. Først og fremmest er SEO vigtig for din virksomheds hjemmeside, da 90% af al trafik på hjemmesider kommer fra søgemaskiner som Google. Derfor er det vigtigt at have en god placering på Google, hvis man ønsker at være synlig for potentielle kunder. Derudover viser undersøgelser, at langt de fleste forbrugere vælger de søgeresultater, der ligger på side 1.
Med SEO opnår du en langt større synlighed i de organiske søgeresultater, når en potentiel kunde søger på den service, som du udbyder. Du kan læse mere om, hvad SEO er og hvorfor SEO er vigtigt her.

Hvorfor er SEO effektivt?
Søgemaskineoptimering/SEO er effektiv for din virksomheds hjemmeside fordi den:
01: fortsætter med at udvikle sig for at holde trit med mobil og lokal søgemaskineoptimering.
02: forenkler søgninger efter kunder, der er interesserede i dit produkt eller din tjeneste.
03: er en omkostningseffektiv måde at holde dit brand konkurrencedygtigt med lignende virksomheder.
04: derudover er SEO effektivt fordi det automatisk øger dit publikum på en relevant og målrettet måde.
Hvordan laver man søgemaskineoptimering?
Der findes to typer af SEO; on-page og off-page.
On-page SEO er, når man optimerer selve hjemmesiden. Det vil sige, at det indhold, som man har på sin hjemmeside som eksempelvis; titler, tekstbeskrivelser, billeder mv. Her kan man SEO-optimere sine titler og tekster ved at implementere de ord, som ens brugere søger på, når de søger efter ens services og produkter.
Derudover har hjemmesidens hastighed også en afgørende faktor for søgeoptimeringen. En måde hvorpå man kan optimere ens hjemmesides hastighed, er bl.a. ved at komprimere eller ændre størrelsen på hjemmesidens billeder. Hvis billederne er for store, kan dette gøre din hjemmeside meget langsom. Derfor er det en god idé at tjekke dine billeders størrelse, så du kan ændre dem, hvis de er for store.

Off-page SEO er alt det udenfor virksomhedens hjemmeside, som optimeres herunder; Google Ads, sociale medier mv.
Derudover kan linkbuilding med eksterne links være en effektiv måde at SEO-optimere ens hjemmeside på. Linkbuilding er, hvor andre hjemmesider linker tilbage til ens egen hjemmeside. Enten kan man selv placere links til ens egen hjemmeside på forskellige andre hjemmesider, eller man kan levere indhold på ens hjemmeside, der er nyttigt for andre, så de selv vælger at linke til denne. Dette kaldes også for link-earning, da det er links ens hjemmeside har gjort sig fortjent til. Uanset om du bruger linkbuilding på den ene eller den anden måde, så er det vigtigt at de hjemmesider, hvor dit link indgår, er hjemmesider, som du gerne vil ses i forbindelse med. Ellers kan det skabe et dårligt omdømme for din hjemmeside.
Da det kan være en udfordring at tilegne sig mange link-earnings altså, hvor andre vælger at linke til din hjemmeside, kan det være nødvendigt at både at anvende linkbuilding og link-earning.

Google Ads kan også anvendes til at optimere din hjemmeside, så den bliver vist på side 1 på Google. Google Ads er, hvor du betaler dig fra at ligge som et af de første resultater på Google. Her bliver ens hjemmeside placeret oppe over de organiske resultater, altså de hjemmesider som har fået en god placering på grund af god SEO-optimering. Med Google Ads betaler man hver gang, at der er en der klikker ind på ens hjemmeside. Prisen per klik kan være forskellig fra annonce til annonce og afhænger blandt andet af, hvilke søgeord der bliver anvendt. Læs mere om Google Ads i vores Vidensbank.