fbpx

Forretningsbetingelser

Vores forretningsbetingelser (betingelser) er gældende pr. 2. februar 2021 for Webton Danmark S.L.U., herefter benævnt Webton. Webton og Kunden betegnes herefter hver for sig som “Part” og under ét som “Parterne”.

1. ANVENDELSE AF BETINGELSER
1.1. Disse betingelser anvendes i alle forhold mellem Webton og Kunden, med mindre andet er skriftligt aftalt. Fravigelse af disse betingelser kan kun ske skriftligt og anerkendes kun, såfremt de er skriftligt godkendt af begge parter.

1.2. Webton er berettiget til med øjeblikkelig virkning at ændre disse forretningsbetingelser.

2. OMFATTEDE YDELSER
2.1. Ydelserne omfatter hjemmesidedesign og -opbygning, hosting, markedsføring, Google Ads, Facebook annoncering, rapportering og andre ydelser samt produkter som Webton leverer. Nærmere beskrivelse af Ydelserne kan findes i vedlagte produktmateriale eller på Webton’s hjemmeside.

3. AFTALENS INDGÅELSE
3.1. Webton’s tilbud er gældende i 30 dage fra tilbudsdato, medmindre andet er angivet.

3.2. En Aftale er gældende, når kunden skriftligt eller telefonisk har accepteret tilbuddet og modtaget ordrebekræftelsen. Denne accept af tilbuddet kan ske ved, at begge parter underskriver en fysisk samarbejdsaftale, underskriver elektronisk, eller at accepten gives via e-mailkorrespondance eller pr. telefon. Alle telefoniske samtykker opbevares elektronisk af Webton i 30 dage. 

3.3. Når en Aftale er indgået, er det kundens pligt at levere det materiale, der skal bruges til opgaven, herunder særligt tekstmateriale, billedmateriale samt loginoplysninger til hjemmeside, DNS, dk-hostmaster, e-mail og Google-konti. Kunden har her en tidsfrist på 14 dage til at indlevere materialet til: info@webton.dk fra den dag Aftalen er indgået. Såfremt denne tidsfrist ikke overholdes, forbeholder Webton sig retten til at udvikle en hjemmeside, hvor billeder og tekst kun er vejledende. Dette skal forstås således, at teksten vil være generisk og/eller uforståelig, og billederne ikke nødvendigvis er relevante for kunden. Manglende levering af materiale berettiger ikke Kunden til at nægte at modtage det udviklede produkt. Når anvendeligt materiale foreligger, vil hjemmesiden dog blive opdateret hermed uden ekstra betaling. 

3.4. Hvis Webton ikke har modtaget relevant materiale eller ikke har fået endelig godkendelse af kunden, af det stykke arbejde Webton har lavet for kunden inden for 30 dage, har Webton retten til at fakturere Kunden forud for færdiggørelsen af ydelserne.

3.5. Kunden skal udpege en kontaktperson, der varetager kontakten med Webton og som er bemyndiget til at træffe beslutninger vedrørende Ydelserne og Parternes Aftalegrundlag.

3.6. Ved indgåelsen af Aftalen er kunden forpligtet til at opgive korrekt navn, adresse, postnummer, telefonnummer, CVR-nummer, domænenavn samt e-mailadresse.

3.7. Webton forbeholder sig retten til at benytte ovenstående oplysninger i Kundens og Webtons interesse. Dette skal forstås således, at Webton må anvende de opgivne informationer til fx. oprettelse af domæne hos dk-hostmaster samt som reference i salgs- og markedsføringsøjemed.

3.8. Aftalen er bindende for begge parter, indtil den opsiges i overensstemmelse med betingelserne herfor.

4. AFTALENS OMFANG
4.1. Aftalen omfatter de ydelser, som er angivet på ordrebekræftelsen, hvis indhold kan findes på Webtons hjemmeside. For produkterne Basis+ hjemmeside og Pro hjemmeside foretager Webton vederlagsfrit opdateringer af skriftligt materiale samt billeder som kunden fremsender i aftaleperioden. Dog med et max. antal forbrug af timer om året på 24 timer samlet. Webton yder herudover vederlagsfri rådgivning til kunden omkring, hvordan denne selv kan opdatere hjemmesiden. Kunden er velkommen til at kontakte Webton telefonisk og/eller per email med relevante spørgsmål i Aftalens periode.

4.2. Der gives Side 1 Garanti på online markedsføringspakken “SEO Pro”. Garantien består i, at Webton indenfor 6 måneder efter Aftalens indgåelse skal have skabt minimum én placering på side 1 på Google på et valgt søgeord eller forretningsområde. Disse vælges af Webton eller i samarbejde med Kunden. Opnås en side 1 placering ikke, arbejder Webton gratis, indtil kunden bliver vist på side 1 af Google. Der tages udgangspunkt i en upersonlig søgning.
Side 1 garantien frafalder, såfremt vi fra kundens side, er forhindret i at lave arbejdet, i forbindelse med vores SEO-projekt. Side 1 garantien omfatter kun markedsføring på det danske marked samt danske søgetermer.

4.3. Ved Basis hjemmeside er gældende at kunden har ret til én retterunde for design samt to retterunder for tekstarbejde. Ved Basis+ og Pro hjemmeside er gældende at kunden har ret til to retterunder for design og to retterunder for tekstarbejde. Hvis kunden ønsker yderligere retterunder afregnes disse til en timepris af 750kr. ex. moms.

4.4. Webton lægger et bestemt max antal arbejdstimer af til følgende produkter. Ved arbejdstimer forstås; design, tekstarbejde, projektstyring etc: 

– Produktet Basis hjemmeside indeholder max 12 arbejdstimer. 

– Produktet Basis+ hjemmeside indeholder max 18 arbejdstimer.

– Produktet Pro hjemmeside indeholder max 40 arbejdstimer.

Hvis Kunden påkræver, at arbejdet for det pågældende produkt overskrider max-timerne afsat, afregnes disse til en timepris af 750kr. ex. moms.

4.5. Aftalen indeholder ikke tilkøbsfunktioner/moduler og andre licenser, dette kan tilkøbes til Webtons kostpris. 

4.6. Webton tilbyder ikke FTP-adgang.

4.7. Der kan undtagelsesvist forekomme driftsforstyrrelser, hvilket kunden må acceptere.

5. ANSVAR
5.1. Webton påtager sig intet ansvar for brugeres evt. manglende it-kendskab og/eller forståelse for systemernes anvendelse, drift og sikkerhed.

5.2. Såfremt Kunden ønsker selv at indholdsopdatere og redigere i hjemmesidens indhold, er det Kundens ansvar ikke at beskadige indholdet. Såfremt indholdet af hjemmesiden, heriblandt mobiloptimering, formatering, farver, skrifttyper, billeder etc. er beskadiget af Kunden selv, er det Kundens ansvar at genoprette skaden. Såfremt Kunden ønsker at Webton skal forestå genopretningen af hjemmesiden, vil dette blive afregnet til en timepris af 750kr. ex. moms.

5.3. Webton er ikke ansvarlig for tab eller skader af nogen art, herunder tab af fortjeneste, driftsafbrydelse, tab af information, krav fra tredjemand, tabt fortjeneste ved forsinkelser, goodwill eller øvrige økonomiske tab.

5.4. Webton fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle forsinkelser.

5.5. Webton er ikke ansvarlig for data på kundens email eller data liggende på Kundens webhotel.

6. DATABEHANDLERINSTRUKS
Ved accept af aftalen, og derved ved accept af nærværende forretningsbetingelser, accepterer Kunden samtidig, at denne indgår en databehandleraftale med Webton Danmark SLU, der er vedlagt som bilag til Forretningsbetingelserne og til enhver tid kan findes på webton.dk.

7. MATERIALE OG OPHAVSRET
7.1. Parterne bevarer ophavsret, ejendomsret og øvrige immaterielle rettigheder til alt materiale og data, som var i Parternes besiddelse ved indgåelsen af denne Aftale.

7.2. I alle tilfælde, hvor kunden skal levere materiale til Webton i forbindelse med udvikling af et af Webton’s produkter, er det kundens ansvar at have en backup af det leverede materiale. Webton kan ikke drages til ansvar, såfremt materialet bortkommer, beskadiges eller slettes.

7.3. Webton har ophavsret samt enhver anden rettighed til alle kildekoder/skabeloner, herunder Asp, Java, Applets, CGI, .Net, HTML-kode, PHP og enhver anden kode.

7.4. Derudover har Webton ophavsret og enhver anden rettighed til alle grafiske fremstillinger, billeder, tekstarbejde, data samt andet materiale, som er helt eller delvist udviklet og/eller udarbejdet af eller i samarbejde med Webton, og som indgår som en del af kundens løsning. De nævnte rettigheder kan ikke anvendes i andre sammenhænge uden Webton’s skriftlige accept.

8. OPSIGELSE
8.1. Der er ingen opsigelsesfrist på Webtons produkter. Alle særskilte produkter varer en forudbestemt periode efter opstartsdato. Når denne periode ophører, vil Parterne i samarbejde, aftale nærmere vedr. en eventuel fornyelse af produktet. Der er ikke mulighed for at opsige et produkt i perioden. Der er ingen automatisk fornyelse for en ny periode.

8.2. Såfremt Kunden ikke ønsker at forny en Aftale, overtager Kundens ansvaret for alt materiale, inkl. hjemmesidehosting, Google-konti mv. Webton forbeholder sig retten til at opsige hosting af hjemmeside, samt andre eksterne it-supportløsninger ved Aftalens ophør. Webton fremsender en påmindelse vedrørende Aftalens ophør inden Aftalens ophør.

8.3. Webton er berettiget til at opsige Aftalen med 3 måneders varsel, herunder også hver enkelt af Ydelserne under Aftalen. I tilfælde af Webtons opsigelse vil der ske forholdsmæssig refusion af forudbetalte beløb. Dette gælder dog ikke, såfremt opsigelsen skyldes kundens misligholdelse af indgåede Aftaler eller Webton’s forretningsbetingelser.

8.4. Enhver betalingsmisligholdelse er at betragte som væsentlig misligholdelse, og enhver Part er berettiget til at ophøre med levering i henhold til den indgåede Aftale, indtil betalingsmisligholdelsen er afhjulpet.

9. PRISER OG BETALING
9.1. Produkternes pris faktureres ved indgåelse af Aftalen.

9.2. Fakturaer forfalder til betaling 14 dage efter fakturadato. Ved for sen betaling påløber der gebyrer og renter med 2% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdagen og til betaling sker.

9.3. Webton har ret til én gang årligt, hver gang der er forløbet 12 måneder siden seneste regulering, at regulere priserne på samtlige af de aftalte ydelser med op til 5% af forudgående 12 måneders priser. De til enhver tid gældende priser kan rekvireres hos Webton.

9.4. Prisen for abonnementet på tidspunktet for Aftalens indgåelse fremgår af den/de underskrevne samarbejdsaftaler.

9.5. Alle priser, herunder på samarbejdsaftaler, hjemmeside og andet er ekskl. moms.

9.6. Webton forbeholder sig ret til at opkræve gebyr i forbindelse med større ekstra ydelser, herunder f.eks. redesign af hjemmesiden, fjernsupport, email opsætning.

9.7. Ved enhver forsinkelse af betalingen forbeholder Webton sig retten til at lukke adgangen til både hjemmeside, e-mail og administrationsmodul, indtil hele Webton’s tilgodehavende er betalt. Webton er ikke forpligtet til at levere ydelser i perioden, hvor Kunden er i betalingsmora.

9.11. Såfremt betaling udebliver, og Kunden ikke har reageret på Webton’s påkravsskrivelse vil Kunden blive taget til inddrivelse.

9.12. Såfremt kravet tages til inddrivelse forfalder hele perioden til betaling.

9.13. Udlæg som Webton afholder på vegne af kunden, skal refunderes af kunden.

10. UNDERLEVERANDØRER
10.1. Webton er berettiget til at anvende underleverandører til levering af Ydelserne til Kunden.

11. LOVVALG OG VÆRNETING
11.1. Aftalen er underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med denne Aftale, skal så vidt muligt løses mellem Parterne i mindelighed. Såfremt dette ikke er muligt skal enhver tvist afgøres ved Københavns Byret som rette værneting.

Scroll to Top